جراحی بینی , پروتز سینه

جراحی بینی , پروتز سینه

جراحی بینی , پروتز سینه

جراحی بینی , پروتز سینه

لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه دایود :


لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه دایود  : یکی از قوی ترین و بهترین سیستم های لیزر موهای زائد ی که دنیا وجود دارد لیزر دایود می باشد ،که با دستگاهای پر قدرتی مانند الکساندرایت رقابت می کند.

لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه دایود در جهت تولید نمودن انرژی است که برای منبع به شکل فلش لامپ و همچنین تابش به فولیکول مو می باشد مانند آی پی ال و یا مثل الکساندرایت و یا منبع به شکل دیود می باشد مانند لیزر دایود که دقیقا از لحاظ تکنولوژی با دیگر دسته های پیشین متفاوت می باشد .


لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه دایود

لیزر دایود به نسبت طول موج 755 که به واسطه الکساندرایت ایجاد می شود دارای طول موج808 نانومتر است که عمق نفوذ زیادتری داشته است .

اما طول موج755 زیادتر به واسطه ملانین و یا همان رنگدانه های که وجود دارد در ریشه مو جذب می گردد در صورتی که در عمق پایین طول موج لیزر دایود موجب می شود گرمای عمقی ایجاد شود .

به دلیل اینکه لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه دایود دارای عمق نفوذ بالاتری است ؛ طبیعی است که در دستگاه های نسل قدیم درد زیادتری وجود داشته است اما به مرور زمان که دستگاهای نسل جدید ارتقا پیدا کردند.

روش های تابش در لیزر دایود به شکل سریع تر و متناوب تر شد و علاوه بر آن به دستگاه ها سیستم های خنک کنندگی پر قدرت تری افزوده شد که موجب می شد استفاده کنندگان که از این دستگاه ها استفاده می کنند کم ترین درد را احساس کنند.

اما لازم است کمی در مورد نسل قدیم و نسل جدید بیشتر بدانید :

هر چه میزان سال تولید دستگاه لیزر جدیدتر باشد یعنی سالم تر و نو تر می باشد ولی همیشه نمی توان این تاریخ را مبنای پیشرفته تر بودن دستگاه دانست .

دقت کنید که تکنولوژی بسیار در دستگاه ها مهم است مثلا اگر دستگاهی داشته باشیم که در سال جدید ساخته شده باشد اما تکنولوژی که در آن بکار رفته است برگرفته از تکنولوژی های سال گذشته باشد .

شرکت های که به عنوان تولید کننده می باشند سعی می کنند همواره با گذشت سال ها از تکنولوژی جدیدتری برای دستگاههای خود استفاده کنند البته همیشه نمی توان گفت این قانون برقرار است .

اگر قصد دارید از دستگاههای استفاده کنید باید قبل از آن مطمئن شوید که دستگاه از نظر پیشرفته بودن در چه سطحی می باشد .

و اما یک سیستم تابش نور تک شات و یا مستمر و متناوب : اگر میخواهید بهتر این موضوع را درک کنید با مثال زیر با ما همراه باشید .

مثلا فرض کنید قصد دارید یک میخ 1 سانتی را به یک دیوار با ضربه چکش وارد کنید . برای این کار دو روش برای شما وجود دارد شما در روش اول برای وارد کردن میخ به دیوار باید میزان انرژی مورد احتیاج را محاسبه کنید و سپس با یک ضربه که به چکش وارد می کنید میخ را در دیوار فرو کنید.

در وضعیت دون شما می توانید با تعدادضربه های کم انرژی و با تکرار کردن ضربه ها میخ را به دیوار فرو کنید . در حالت اول باید لرزش و تنش زیادی در ضربه وجود داشته باشد اما ممکن است بخشی از دیوار در این جا خراب شود اما در وضعیت دوم این مشکل وجود ندارد اما برای اینکار زمان زیادتری را طلب می کند.

دقیقا در دستگاهای لیزر دایود که به نسل های گذشته مربوط می شود همه ی انرژی برای گرم شدن و سوخته شدن ریشه مو در یک پالس انرژی به پوست و مو وارد می گردد.

همین موضوع سبب می شود تا در محل تابش نور در لیزر دایود قدیمی احساس درد زیادتری به وجود آید در صورتی که در دستگاههای که جدید هستند.

انرژی که نیاز است به شکل تقسیم شده و به صورت متناوب بر روی سطح پوست می تابد و آهسته آهسته ریشه مو گرم می شود اما نباید فراموش کرد که به واسطه سیستم های خنک کننده ی که وجود دارد سطح پوست سرد باقی می ماند و از گرم شدن یا سوخته شدن و یا ایجاد حس درد جلوگیری می شود . در دستگاه های که به نسل جدید لیزر دایود مرتبط می شود این نکته ها رعایت شده اند .

مزایای لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه دایود

• به نسبت الکساندرایت دارای عمق نفوذ بیشتری است
• به دلیل پالس یکنواخت ریسک پایین می آید
• سطح پوست خنک باقی می ماند
• در پوست های تیره می توان از آن استفاده کرد