جراحی بینی , پروتز سینه

جراحی بینی , پروتز سینه

جراحی بینی , پروتز سینه

جراحی بینی , پروتز سینه

تعویض مفصل لگن

عمل جراحی تعویض مفصل لگن

در این جراحی پزشک جراح به تعویض کردن کره فلزی با استخوان رانی که خراب شده است می پردازد و یا اتصال دادن سر کره فلزی با استخوان ران توسط وسیله ای به نام Stem را انجام می دهد . این دسته باعث می شود که استخوان ران و سر مصنوعی در جای خود سفت باشند و بعد از آن متخصص ارتوپد با تراش دادن به وسیله ابزار خاصی که در دست دارد سطح داخلی حفره استابولوم در ناحیه لگن که خراب شده است اقدام می کند و یک نیم کره در داخل حفره ایجاد می کند و سپس آن نیمکره اماده شده را در یک کاسه پلاستیکی از جنس پلی اتیلن می گذارد که در بعضی از مواقع از کاسه پلاستیکی استفاده نمی کنند و با یک چسب مخصوص آن را به داخل حفره استابولوم می چسبانند .

آناتومی مفصل لگن

آناتومی مفصل لگن

آناتومی مفصل لگن

در انتهای پایین تنه میان پا ها و ستون فقرات یک حلقه ی استخوانی وجود دارد که لگن نامیده می شود . استخوان های لگن عبارتند از :

  • ساکارم ( استخوان مثلثی بزرگ در پایه ستون فقرات )
  • کوکسیکس ( دمبل )
  • استخوان ران

علت شکستگی لگن

علت های شکستگی لگن بسیار زیاد است که شایعترین آنها موارد زیر می باشد :

  • تصادف با اتوموبیل یا موتور سیگلت
  • سقوط از ارتفاع مانند نردبان

این علت های شکستگی و جهت و قدرت وارد شدن نیرو می تواند به سلامتی حیاتی باشند و نیاز به درمان و جراحی دارند .

معاینه پزشک

دکتر به دقت تمام قسمت های باسن ، لگن و پاها را معاینه خواهد کرد ، پزشک همچنین برای اینکه شما را از نظر آسیب عصبی بررسی کند از شم می خواهد که مچ پا و انگشتان خود را حرکت دهید و یا اینکه می پرسد آیا سوزش در پایین پاها دارید یا نه . در کل باید بگوییم که پزشک تمام قسمت های بدن را معاینه خواهد کرد . بهتر است پاسخ های دقیقی به پزشک در هنگام سوال کردن بدهیم .

درمان شکستگی لگن

درمان شکستگی لگن به دو دسته تقسیم می شود : درمان غیر جراحی و درمان جراحی که ما در این مقاله درباره درمان جراحی شکستن لگن توضیح مختری می دهیم .

درمان جراحی شکستگی لگن : فرد آسیب دیده که دچار شکستگی های ناپایدار لگن شده اند امکان دارد به جراحی های مختلف لگن نیاز داشته باشند . که در این جراحی پین ها و پیچ های فلزی از طریق برش های کوچک به استخوان ها وارد می شود . ثابت کننده خارجی به عنوان یک قاب برای ثابت نگه داشتن استخوان های شکسته در موقعیت مناسب عمل می کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.